Sekmadienis, 18 balandžio

Dažna personalo kaita – galimos priežastys ir sprendimo būdai

Dažna personalo kaita nėra tas veiksnys, kuriuo galėtų didžiuotis įmonė. Beveik nuolat organizuojama darbuotojų paieška ne tik vargina už tai atsakingus personalo skyriaus darbuotojus, bet ir kuria nepatikimos ir nestabilios įmonės įvaizdį. Ilgainiui net ir darbo ieškančių specialistų tarpe susiformuoja nuomonė, kad toje įmonėje kažkas negerai, jei yra pastovi darbuotojų kaita. Tuomet įmonė nukenčia ir kita prasme – rasti darbuotojus tampa dar sunkiau. Kokios gali būti to priežastys ir kaip spręsti šią problemą?

  • Netinkamos darbo sąlygos/ darbo užmokestis

Jei darbuotojai vis dažniau išeina iš darbo savo noru, priežasčių pirmiausia reikia ieškoti įmonės vidaus sistemoje. Dažniausiai sprendimas ieškoti naujo darbo priimamas dėl netinkamų darbo sąlygų, per didelio darbo krūvio, per mažo darbo užmokesčio. Įmonės vadovui šiuo atveju verta atkreipti dėmesį į  darbuotojų pareigybių paskirstymą ir su tuo susijusius veiksnius. Galbūt kai kuriems specialistams priskirta per daug užduočių, nustatyti per trumpi terminai joms atlikti. O galbūt mokamas darbo užmokestis yra mažesnis nei tuo metu vidutinis darbo užmokestis tos srities specialistams. Išsiaiškinus ir pašalinus šiuos neigiamus veiksnius, personalo kaita ir dažna darbuotojų paieška turėtų likti praeityje.

  • Priimami netinkami darbuotojai

Dažniausiai įsitikinti ar įdarbintas darbuotojas tikrai tinkamas pareigoms atlikti pakanka bandomojo laikotarpio. Jei darbuotojai savo noru arba darbdavio iniciatyva palieka įmonę po neilgo laikotarpio nuo įdarbinimo, galimai jie nebuvo tinkami darbuotojai. Taip nutinka, kai darbuotojų paieška ir atranka yra per daug skubota, neprofesionali ar neatitinka kitų tinkamos darbuotojų paieškos ir atrankos rodiklių. Jei dažnos personalo kaitos priežastis yra būtent ši, geriausias problemos sprendimas yra profesionalios darbuotojų paieškos ir atrankos paslaugos. Specialistų keliais atrankos etapais atrenkami darbuotojai neabejotinai bus tinkami darbui.

  • Įmonėje netaikomos motyvacinės/ skatinimo strategijos

Net jei įmonėje sudaromos geros darbo sąlygos ir mokamas atitinkamas atlyginimas, reikia nepamiršti ir dar vieno darbuotojams skirto privalumo. Motyvacinės ir skatinimo programos taip pat gali tapti priežastimi, dėl kurios darbuotojai vertins įmonę ir nenorės jos keisti į kitą. Tai gali būti priedai prie darbo užmokesčio už gerus darbo rezultatus, darbdavio apmokami seminarai, renginiai ir kursai. Žinių plėtimo galimybės ypač aktualios jauname ir motyvuotame kolektyve, kuris įmonės perspektyvas dažnai vertina pagal tai, kiek toje įmonėje gali tobulėti. Jei darbdavys sudarys sąlygas tokiam kolektyvui reguliariai plėsti savo profesines žinias, dažna personalo kaita ir darbuotojų paieška įmonei negrės.

Ieškant dažnos personalo kaitos priežasčių svarbus ir žmogiškasis faktorius. Padrąsinantys ir paskatinantys vadovo žodžiai kiekvieną darbuotoją motyvuoja siekti dar geresnių rezultatų ir gali tapti priežastimi, dėl kurios bus vertinamas darbdavys ir puiki įmonės vidinė atmosfera. Personalogrupe.lt gali padėti jums surasti tinkamiausius darbuotojus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *